logo
GE 
    ოფიციალური ინფორმაცია
ჯანდაცვის სისტემა
ჯანდაცვის რეფორმა
საერთაშორისო აქტები
სამედიცინო ეთიკა
განათლება და მეცნიერება
გაიდლაინები
პროგრამები
სტანდარტები
სტატისტიკა
ორგანიზაციები
    სამედიცინო მომსახურება
სასწრაფო დახმარება
ჰოსპიტლები
დიაგნოსტიკა-მკურნალობა
მეანობა-გინეკოლოგია
ჯანმრთელობა და სილამაზე
სტომატოლოგია
ლაბორატორიები, სისხლის კომპონენტები
სპეციალისტები
სამედიცინო ცნობარი
პირველი დახმარება
პროფილაქტიკა
ლაბორატორიული გამოკვლევები 
ცხოვრების ჯანსაღი წესი
მედიცინის ისტორია
მედიცინა და რელიგია
არჩილ შენგელიას სამედიცინო ენციკლოპედია
ტერმინები და განმარტებები


რა მოსდევს უძილობას?


ცნობილია, რომ, ძილის ნაკლებობა იწვევს მოთენთილობასა და დაღლილობის შეგრძნებას, მაგრამ ყველამ როდი იცის, რომ მან შეიძლება სერიოზული საფრთხე შეუქმნას ჯანმთელობას. თანამედროვე მონაცემების მიხედვით, ძილის დეფიციტი იწვევს ნივთიერებათა ცვლისა და ჰორმონალურ დარღვევებს, რაც საბოლოო ჯამში ხელს უწყობს სიმსუქნის განვითარებას.
ჰარვარდის უნივერსიტეტის სამედიცინო სკოლის მეცნიერთა აზრით, ძილის ხანმოკლე დარღვევა იწვევს არტერიული წნევის ციფრების მომატებასა და სტრესის ჰორმონების დონის ზრდას. უძილობა ასევე იწვევს სისხლში შაქრის დონის კონტროლის დარღვევას. გარდა ამისა, უძილობის დროს ირღვევა ჰორმონ ლეპტინის წარმოქმნა, რომელიც განსაზღვრავს სიმაძღრის გრძნობას. ერთი კვირის განმავლობაში ძილის რეგულარული ნაკლებობის დროს (4 საათზე ნაკლები ხანგრძლივობის ძილი) მნიშვნელოვნად იმატებს სისხლში ინსულინის რაოდენობა და ირღვევა გუკოზის შეთვისების პროცესი. ამრიგად, ირღვევა გლუკოზისადმი ტოლერანტობა, რაც წარმოადგენს პირველ ნაბიჯს შაქრიანი დიაბეტის განვითარებისათვის. სწორედ ამიტომ ეტანებიან უპირატესად ღამის საათებში მომუშავენი კალორიულ საკვებს და საკმაოდ ხშირადაც იკვებებიან. ეს ხელს უწყობს წონაში მატებას და ზრდის შაქრიანი დიაბეტის განვითარების რისკს. უფრო მეტიც, არასაკმარისი ძილი ხელს უწყობს ორგანიზმში სხვადასხვა ორგანოებსა და ქსოვილებში ანთებითი ცვლილებების განვითარებას. ეს აიხსნება იმით, რომ თირკმელზედა ჯირკვლებში ღამით ძილის დროს გამომუშავდება კორტიკოსტეროიდები, რომლებსაც აქვთ ანთების საწინააღმდეგო მოქმედება. მათი მაქსიმალური კონცენტრაცია მოდის დილის საათებზე და დღის პირველ ნახევარზე. თუკი ორგანიზმში ბიოლოგიური საათი მოშლილია, ანუ “დილა არ დგება”, ცხადია, ხდება ამ ჰორმონების გამომუშავების მოდიფიცირება ახალი პირობების შესაბამისად ანუ მათი დონე მუდმივად თანაბრად დაბალი რჩება.
გაანალიზეს რა მიღებული მონაცემები, კვლევის ავტორებმა შეიმუშავეს ძილის გაუმჯობესების რამდენიმე მეთოდი.:
• უნდა დავიძინოთ და გავიღვიძოთ ერთსა და იმავე დროს, რათა მოვაწესრიგოთ შინაგანი ბიოლოგიური საათი;
• არ მივიღოთ ალკოჰოლი ძილის წინ. მართალია, ის ხელს უწყობს სასიამოვნო მოთენთილობის განვითარებას, მაგრამ იწვევს ზერელე ძილს;
• რეგულარული ფიზიკური ვარჯიში მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს ძილის ხარისხს, თუმცა ვარჯიში უმჯობესია დავამთავროთ დაძინებამდე არაუგვიანეს სამი საათისა;
• უნდა შევამციროთ კოფეინის შემცველი სითხეების (ჩაი, ყავა და სხვ.) მოხმარება დღის მეორე ნახევარში, განსაკუთრებით, ძილის წინ;
• თუკი თქვენი ძილი ტუალეტში ღამით ხშირი ვიზიტების გამო წყდება, ეცადეთ სითხის მიღება დღის მეორე ნახევარში შეამციროთ, ხოლო დილის საათებში კი გაზარდოთ. თუკი ეს არ გიშველით, მიმართეთ უროლოგს.

http://medlinks.ru


ადამიანის უფლებები პაციენტთა მზრუნველობის სფეროში
ინტერნეტ მარკეტი
 დიეტები
 კოსმეტოლოგია
  წყალი
  მასაჟი
  სტომატოლოგია
  სქესობრივი ცხოვრება
  დასვენება, ტურიზმი, ჯანმრთელობა
  ბავშვი
  ორსულობა, გინეკოლოგია, რეპროდუქციული ჯანმრთელობა
  კოლოპროქტოლოგია
  შეკრულობა
  უროლოგია
 რა უნდა ვიცოდეთ დიარეის შესახებ
 ჯილეხი
 ეპილეფსია
 ადამიანის გენომი
 ადამიანის რეპროდუქცია
 ალერგია
 არტერიული ჰიპერტენზია
 გრიპი და სხვა რესპირატორული დაავადებები
 ვენების ვარიკოზული დაავადება
 ვირუსული ჰეპატიტი
 ვიტამინები
 იმუნიზაცია და ვაქცინაცია
 კომპიუტერი და ჯანმრთელობა
 მალარია
 ოსტეოპოროზი
 საკვებით და წყლით გადაცემადი ინფექციები
 სქესობრივი გზით გადამდები დაავადებები
 ტკივილი გულის არეში
 ფრინველის გრიპი
 შაქრიანი დიაბეტი
 შიდსი
 ჯანსაღი კბილები
 ჯანსაღი კვება
 ჰიპერჰიდროზი - ჭარბი ოფლიანობა

დააფიქსირეთ თქვენი აზრი ...

მოგწონთ თუ არა ”მედპორტალი”?

   ***  1505 "სამინისტროს ცხელი ხაზი"    ***   2 398018 "შიდსი - ცხელი ხაზი"    ***  2 911926 "ტუბერკულოზის ეროვნული ცენტრის ცხელი ხაზი"    ***  2 103003 "პაციენტის ცხელი ხაზი"    ***  2 103003 "ჯანდაცვის ომბუდსმენი"    ***  2 960505, 2 921000 "ნდობის ტელეფონი"    ***  2 941208 "ნარკოლოგიური დახმარების საკონსულტაციო ცხელი ხაზი"

საავტორო უფლებები დაცულია © პარტნიორები ჯანმრთელობისათვის (PfH) , ჯმნც (NHMC)
თბილისი, 2006